اخبار بین المللی
شماره: 8920
1393/05/15 - 10:15
مزایای استفاده از organ-on-chips

محققین انستیتو Wyss با همکاری دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که روند تجاری سازی تکنولوژی organ- on chips به وسیله شرکت های خصوصی در حال اجرا است تا از این فن آوری برای تولید محصولات پزشکی، دارویی و شیمیایی استفاده کنند.

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، استفاده از این organ- on chips دستاورد بزرگی در مطالعات پزشکی و دارویی محسوب می شود و منجر به این می شود که مطالعات از شرایط ساده آزمایشگاهی و اتاق های کشت و میزهای کار وارد بازارهای تجاری شود. این organ- on chips درواقع ابزارهای کشت سلول بسیار کوچکی هستند که با استفاده از تکنولوژی ساخت میکروچیپ ها تولید می شوند و اندازه ای معادل قطعه حافظه کامپیوتر دارند و شامل کانال های توخالی است که با سلول ها و بافت های زنده پوشیده شده اند و فیزیولوژی بدن را تقلید می کنند.

این ابزارها سطوح عملکردی از بافت و اندام را ایجاد می کنند که با استفاده از سیستم های کشت متداول این امکان وجود ندارد و اجازه آنالیزهای بیوشیمیایی، ژنتیکی و فعالیت های متابولیکی درون یک سلول منفرد را مهیا می سازند. این تیم تحقیقاتی ابزاری را طراحی کرده اند که می تواند این organs-on-chips را با ایجاد جریان محیط کشت به صورت دینامیک و شبیه سازی حالتی مانند جریان خون با هم مرتبط سازد و ایجاد Human-body-on-chips کند و پاسخ های بدنی را بهتر شبیه سازی کند.

این پلت فرم organ-on-chip انسانی می تواند گامی مهم برای پیش بینی بهتر و اندازه گیری مفیدتر کارایی و امنیت دارو و مواد شیمیایی جدید باشد و از طرف دیگر نیاز به مطالعات جانوری متداول را کاهش می دهد. این organ-on-chip ها با سلول های بنیادی مشتق از بیماران پوشیده می شوند و می توانند در آینده راهی را برای ایجاد درمان های شخصی و تخصصی ارائه دهند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved